100% успеваемост на участниците в тазгодишния пробег - четиримата завършиха успешно:
1. Апостолос Газис /Гърция/
2. Лазар Владиславов /Сините камъни/
3. Светлозар Йорданов /Димитровец/
4. Венцислав Манев /Благоевград/
Независимо от сложните метеорологични ситуации: трайни дневни температури от 35 градуса, редуващи се гръмотевични бури със силен вятър, сутрешен студ и мъгла в Родопите с температури от близо 10 градуса... Едни от най-тежките условия, откакто провеждаме 1200 км в БГ!
Имахме също така и проблеми, дължащи се на недобра комуникация. Изброявам ги и предлагам решения, за да ги избегнем занапред:
1. Прекалено доверяване на електронната навигация и проблем, когато устройствата откажат: ще върнем задължителното предоставяне на хартиена навигация, която освен това е също меродавна при спорни моменти. Всеки рандоньор трябва да е наясно откъде идва и накъде отива, и през кои точки трябва да мине. Електронната навигация помага да не изпуснеш някой завой, както и да не разтваряш хартиени карти, но не е основно и водещо средство за ориентиране. Във всеки един момент всеки трябва да е наясно къде се намира и накъде отива!
2. Имахме също и погрешно ползване на стар маршрут, след наложила се негова промяна в последния момент. Тук важи казаното по-горе, а към т.1 добавяме също и другите 2 важни документа, на които не се обръща внимание: подробното описание на маршрута, както и самите бреветни карти. Подробното описание е променено и публикувано - ще върнем задължителното му разпечатване. Бреветната карта съдържа актуалните контроли и няма извинение за объркани контроли...
За своевременното известяване при промени, горещо препоръчвам настоявам за ползване на абонирането за теми от форума, което е обяснено как става тук:
faq.php#f8r0И ако форумът е най-доброто средство за намиране на информация за минали пробези и за подготовка за настоящия, различните чат-платформи като Вайбър и Телеграм са особено добри при самото провеждане на пробега - за удостоверяване на контроли и информация кой къде се намира и какви проблеми има... НО! 1.Важно е да има договорка между участниците коя платформа ще ползват и 2.Да се създаде отделна група единствено и само за дадения пробег и вътре да се публикува само за този пробег...
3. При наличието на повече от 1 съдийски екип, екипите трябва да са в постоянна връзка един с друг и да съгласуват действията си при изпълнение на сценария, зададен от организатора...